جنسینگ یکی از 11 نوع متفاوت گیاهان کوتاه، با رشد آهسته و ریشه گوشتی میباشد.اعتقاد بر این است که جنسینگ سبب بازیابی و افزایش سلامتی و تندرستی میشود و امروزه به یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی تبدیل شده است. 

اعتقاد بر این است که هم جنسینگ آمریکایی و هم نوع آسیایی آن سبب افزایش انرژی، کاهش قند خون و گاهش کلسترول خون، کاهش استرس، بهبود آرامش فرد، درمان دیابت و درمان نقص های عملکردی جنسی در مردان میشود.

 

فوائد ممکن جنسینگ:

فراهم کردن انرژی:

جنسینگ ممکن است سبب کمک به تحریک فعالیت ذهنی و بدنی در میان افراد ضعیف و خسته شود. در یک مطالعه نشان داده شد که جنسینگ سبب کمک به رفع خستگی در افراد سرطانی میکند.


عملکرد شناختی :

جنسینگ به افزایش توانایی تفکر و شناخت کمک میکند. در یک مطالعه جنسینگ اثرات سودمندی بر شناخت، رفتار و کیفیت زندگی از خود نشان داده است.


اثر ضد التهابی :

جنسینگ دارای هفت ترکیب موسوم به جنسینوزیدها میباشد که ممکن است دارای اثر سرکوب کنندگی سیستم ایمنی باشند. محققان این اثر ضدالتهابی جنسینگ را به ترکیب تاثیر این جنسینوزیدها و هدف قرار دادن سطوح مختلف فعالیت ایمنی مربوط دانشته اند.


پیشگیری از سرطان :

ممکن است اجزایی در جنسینگ وجود داشته باشد که دارای خاصیت ضد سرطانی است. در یک مطالعه جنسینگ سبب بهبود زنده ماندن و کیفیت زندگی بعد از تشخیص سرطان سینه شد.


اختلال در نعوظ :

مردان ممکن است جنسینگ را برای درمان اختلال در نعوظ مصرف کنند. در یک مطالعه در سال 2002 در کره نشان داده شد که 60 درصد افراد دریافت کننده جنسینگ دارای بهبود در وضعیت خود شدند.

آنفولانزا :

در یک مطالعه ارتباط ممکن بین جنسیت و درمان و یا پیشگیری از آنفلانزا بیان شد.

 

عوارض جانبی :

اگرچه گفته شده است که مصرف جنسینگ بی خطر است اما عوارض زیر عنوان شده است:

سر درد

افزایش ضربان قلب

حالت تهوع

بی قراری

بی خوابی

 

ترجمه و نوشته: ناصر دهقانی


منبع :

http://www.medicalnewstoday.com/articles/262982.php