☕️چای بابونه:

بابونه به خاطر خواص #آرامشبخش و کمک کننده به #خواب شناخته شده است و شواهد اولیه این موضوع را پشتیبانی می کند. همچنین ممکن است به کاهش #علائم_قبل_از_قاعدگی و #چربی_خون بالا، #قند_خون و #انسولین کمک کند.


☕️چای نعنا:

چای نعناع به طور سنتی برای تسکین ناراحتی #دستگاه_گوارش استفاده می شود. مطالعات نشان داده اند که روغن نعناع می تواند به کاهش #تهوع، #گرفتگی، #اسپاسم و #درد_معده کمک کند.


☕️چای زنجبیل:

چای زنجبیل به عنوان یک درمان برای حالت #تهوع شناخته شده است و مطالعات بارها و بارها نشان داده اند که برای این استفاده موثر است. با این حال، مطالعات متعددی نیز نشان داده اند که زنجبیل می تواند #درد را کاهش دهد و ممکن است برای افراد مبتلا به #دیابت مفید باشد.


☕️چای ترش:

چای ترش ممکن است به کاهش #فشار_خون بالا و مبارزه با #استرس_اکسیداتیو کمک کند. با این حال، نباید با داروهای خاص #دیورتیک یا همزمان با #آسپرین مصرف شود.


☕️چای سیج (مریم گلی):

مطالعات متعدد نشان داده است که مریم گلی توانایی #شناخت و #حافظه را بهبود می بخشد. همچنین ممکن است به سلامت #کولون و #قلب نیز کمک کند.


☕️چای بادرنجبویه:

مطالعات مقدماتی نشان داده است که چای بادرنجبویه ممکن است سطح #آنتی_اکسیدان، سلامت #قلب و #پوست را بهبود بخشد و حتی به کاهش #اضطراب کمک کند.


☕️چای گل سرخ (rosehip):

چای گل سرخ دارای #ویتامین_C و #آنتی_اکسیدان های بالایی است. خواص #ضد_التهابی آن می تواند باعث کاهش #التهاب و #درد ناشی از #آرتروز شود. مطالعات نشان می دهد که چای گل سرخ  در مبارزه با پیری #پوست و کاهش #چربی معده موثر است.


ترجمه و نوشته: ناصر دهقانی


کانال مطب آنلاین 


درخواست رژیم غذایی از کارشناس تغذیه