تغذیه سالم

کانال مطب آنلاین:matab_online@

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

مواد غذایی مفید برای خواب راحت!


 


آب گیلاس:

با توجه به محتوای #ملاتونین، هورمون بهبود دهنده خواب آن، آب گیلاس ممکن است به خواب شبانه کمک کند.

 

بوقلمون:

بوقلمون ممکن است به دلیل محتوای بالای پروتئین و #تریپتوفان، غذایی عالی برای مصرف قبل از خواب باشد، چرا که هر دوی این موادممکن است موجب حس #خستگی شوند.

 

کیوی:

کیوی دارای #سروتونین و #آنتی_اکسیدان است و هر دو ممکن است هنگام مصرف قبل از خواب، کیفیت خواب را بهبود ببخشند.

 

بادام:

بادام منبع #ملاتونین و #منیزیم (ماده ی معدنی موثر در خواب) است که آن را به یک ماده ی غذایی عالی برای قبل از خواب تبدیل کرده است.

 

چای بابونه:

چای بابونه حاوی #آنتی_اکسیدان ها است که ممکن است موجب #خواب_آلودگی شود و مصرف آن باعث بهبود کیفیت کلی خواب می شود.

 

ماهی‌های چرب:

ماهی های چرب منبع خوبی از #ویتامین_D و اسیدهای چرب #امگا3 هستند که هر دو دارای خواصی هستند که می تواند کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

 

گردو:

گردو چند ویژگی دارد که ممکن است باعث خواب بهتر شود، از جمله محتوای #ملاتونین و چربی های سالم بالا.

 

چای گل ساعتی:

چای گل ساعتی می تواند به دلیل محتوای #آنتی_اکسیدان #آپیژنین و همچنین توانایی آن در افزایش تولید GABA# (گاماآمینو بوتیریک اسید)  تاثیر بگذارد.

 

برنج سفید:

برنج سفید ممکن است قبل از خواب به دلیل شاخص گلیسمی و محتوای #تریپتوفان بالا  مفید باشد، که هر دو ویژگی هایی هستند که می توانند خواب بهتر را تحریک کنند.

 

شیر: 

شیر منبع دیگری از #تریپتوفان است که بهبود خواب در سالمندان، به ویژه هنگامی که همراه با #ملاتونین و همراه با ورزش باشد را باعث می شود.

 

موز:

 موز حاوی #تریپتوفان بوده و منبع خوبی از #منیزیم هستند. هر دو این خواص ممکن است به شما کمک کند که خواب خوبی داشته باشید.

 

بلغور جو دوسر:

 مانند برنج، بلغور جو دوسر در میزان کربوهیدرات بالا است و گزارش شده است که باعث ایجاد #خواب_آلودگی در هنگام مصرف قبل از خواب می شود. علاوه بر این، جو، منبع شناخته شده #ملاتونین نیز می‌شود.

 

پنیر کاتج: 

حاوی مقدار قابل توجهی از #کازئین است که یکی از  پروتئین های  شیر میباشد که به خوبی برای حفظ ترمیم عضلات در طول شب و رشد در هنگام مصرف قبل از خواب، مفید می باشد.

 

کاهو: 

کاهو منبع# لکتوکاریوم است که ادعا شده است که خواص #آرامبخش #خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

@matab_online

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Nasser Dehghani

دریافت رژیم غذایی در مطب آنلاین!



از آنجا که حضور فیزیکی در مطب و نوبت های کارشناسان تغذیه امری وقت گیر و هزینه بر هست، تیم مطب آنلاین با کارشناسان تغذیه خود و با حذف واسطه ها یک رژیم غذایی بنا بر درخواست و مشکل شما با تقریبا یک سوم تا یک چهارم هزینه معمول ( 15هزار تومان ) ارائه می‌دهد و در طول دوره رژیم با مشاوره ی رایگان و ارتباط گیری با شما تا رسیدن به وزن ایده آل یا کنترل مشکل و بیماری شما کنار شما خواهد بود و همچنین با طرح شبکه ای از امتیازهای ویژه نیز می توانید استفاده کنید.

مطب آنلاین راهی آسان و به مراتب ارزان تر برای رسیدن به شرایط ایده آل تغذیه ای شماست.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Nasser Dehghani

چای های گیاهی که باید امتحان کنید!


☕️چای بابونه:

بابونه به خاطر خواص #آرامشبخش و کمک کننده به #خواب شناخته شده است و شواهد اولیه این موضوع را پشتیبانی می کند. همچنین ممکن است به کاهش #علائم_قبل_از_قاعدگی و #چربی_خون بالا، #قند_خون و #انسولین کمک کند.


☕️چای نعنا:

چای نعناع به طور سنتی برای تسکین ناراحتی #دستگاه_گوارش استفاده می شود. مطالعات نشان داده اند که روغن نعناع می تواند به کاهش #تهوع، #گرفتگی، #اسپاسم و #درد_معده کمک کند.


☕️چای زنجبیل:

چای زنجبیل به عنوان یک درمان برای حالت #تهوع شناخته شده است و مطالعات بارها و بارها نشان داده اند که برای این استفاده موثر است. با این حال، مطالعات متعددی نیز نشان داده اند که زنجبیل می تواند #درد را کاهش دهد و ممکن است برای افراد مبتلا به #دیابت مفید باشد.


☕️چای ترش:

چای ترش ممکن است به کاهش #فشار_خون بالا و مبارزه با #استرس_اکسیداتیو کمک کند. با این حال، نباید با داروهای خاص #دیورتیک یا همزمان با #آسپرین مصرف شود.


☕️چای سیج (مریم گلی):

مطالعات متعدد نشان داده است که مریم گلی توانایی #شناخت و #حافظه را بهبود می بخشد. همچنین ممکن است به سلامت #کولون و #قلب نیز کمک کند.


☕️چای بادرنجبویه:

مطالعات مقدماتی نشان داده است که چای بادرنجبویه ممکن است سطح #آنتی_اکسیدان، سلامت #قلب و #پوست را بهبود بخشد و حتی به کاهش #اضطراب کمک کند.


☕️چای گل سرخ (rosehip):

چای گل سرخ دارای #ویتامین_C و #آنتی_اکسیدان های بالایی است. خواص #ضد_التهابی آن می تواند باعث کاهش #التهاب و #درد ناشی از #آرتروز شود. مطالعات نشان می دهد که چای گل سرخ  در مبارزه با پیری #پوست و کاهش #چربی معده موثر است.


ترجمه و نوشته: ناصر دهقانی


کانال مطب آنلاین 


درخواست رژیم غذایی از کارشناس تغذیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Nasser Dehghani