زمانی در شرق هند برای مزایای دارویی باارزش آن استفاده میشد ، هل در حال حاضر به طور معمول به عنوان یک ادویه برای اضافه کردن عطر و طعم به غذاها استفاده می شود. هر 2 قاشق غذا خوری شامل فقط 36 کالری است اما  عطر و طعم غنی آن یک ویژگی در زمانی است که شما در حال شمارش کالری هستید و می خواهید از رژیم های بدون طعم و مزه ،‌ دوری کنید.در وهله اول، هل تعدادی از مزایای تغذیه ای، از جمله مواد معدنی ضروری و فیبر و ترکیبات ضد سرطان ارائه میدهد.

فیبر غذایی

با هل آشپزی کنید و منافع سلامتی فیبر آن را بدست بیاورید. بدن شما به فیبر رژیم غذایی برای کارکرد منظم نیاز دارد.  مدفوع را نرم کرده و بنابراین سبب کاهش خطر یبوست می شود. فیبر با افزایش رضایت  بعد از سرو غذا سبب کنترل وزن می شود و می تواند به کاهش کلسترول کمک کند.  2 قاشق غذاخوری هل  3.2 گرم فیبر غذایی را شامل می شود که  این 8 درصد کل  نیازهای فیبر روزانه برای مردان و 13 درصد برای  زنان است.

آهن و منگنز

دو قاشق غذا خوری هل حاوی 1.62 میلی گرم آهن و 3.25 میلی گرم منگنز است. این  مواد معدنی در متابولیسم سلولی کمک می کنند، به طوری که بافت شما می تواند سوخت مورد نیاز خود را تامین کند. منگنز همچنین نقش مهمی در سلامت استخوانها دارد، در حالی که آهن به تامین اکسیژن بافت ها  کمک می کند. یک وعده هل  تمام نیازهای منگنز روزانه  و نیز  9 و 20 درصد از نیازهای روزانه آهن برای زنان و مردان را تامین می کند.

مبارزه با سرطان

ورود هل در رژیم غذایی شما دارای اثرات مفید بالقوه در سلامت شماست . یک مطالعه، در "مجله آسیایی اقیانوس آرام ، پیشگیری از سرطان" در سال 2013 منتشر شد، نشان داد که هل حاوی ترکیبات ضد سرطان با پتانسیل کشتن سلولهای سرطانی و همچنین منع رشد سلول های جدید سرطانی است. یک مطالعه دیگر،در سپتامبر 2012  در "مجله انگلیسی تغذیه" نشان داد که هل فعالیت ژن در سلول های سرطان پوست را تنظیم و فعالیت ژن مرتبط با رشد سرطان را کاهش می دهد.

استفاده در طبخ :

یک استفاده از خواص معطر و گرم هل ؛ اضافه کردن عطر و طعم به سبزیجات است. گل کلم را در مخلوطی از روغن زیتون و هل در فر کباب کنید. اضافه کردن هل به خورش عدس و سوپ و یا استفاده از ترکیبی از هل و آب لیمو به عنوان طعم دهنده سالم برای مرغ انواعی از موارد استفاده آن است. روش دیگر، اضافه کردن هل به چای سبز یا سیاه  و یا همچنین اضافه کردن رازیانه، دارچین و فلفل سیاه و سفید برای ایجاد نوشیدنی کم کالری و سالم نیز توصیه می شود.

 

ترجمه و نوشته : ناصر دهقانی

 

منبع :