تغذیه سالم

کانال مطب آنلاین:matab_online@

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

منوی ویژه برای سلامت چشم !

بینایی شما قطعا مهم ترین حس پنجگانه ای است که در اختیار دارید. سلامت چشم دست در دست با سلامت عمومی پیش میرود اما چند ریزمغذی وجود دارند که برای چشم ها ضروری هستند. این مواد مغذی به بهبود عملکرد چشم، حفاظت از چشم در برابر نورهای مضر و کاهش توسعه آسیب های ناشی از افزایش سن، کمک میکند.


به ادامه مطلب مراجعه کنید:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Nasser Dehghani

جنسینگ؛ عصاره جوانی ...!

جنسینگ یکی از 11 نوع متفاوت گیاهان کوتاه، با رشد آهسته و ریشه گوشتی میباشد.اعتقاد بر این است که جنسینگ سبب بازیابی و افزایش سلامتی و تندرستی میشود و امروزه به یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی تبدیل شده است.

اعتقاد بر این است که هم جنسینگ آمریکایی و هم نوع آسیایی آن سبب افزایش انرژی، کاهش قند خون و گاهش کلسترول خون، کاهش استرس، بهبود آرامش فرد، درمان دیابت و درمان نقص های عملکردی جنسی در مردان میشود.


 به ادامه مطلب مراجعه کنید :


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Nasser Dehghani

پوستی شاداب با مواد غذایی !

تغذیه برای سلامتی مهم است. یک رژیم ناسالم میتواند سبب آسیب به متابولیسم شما، افزایش وزن شده و تاثیر منفی بر ارگان های بدن مانند قلب و کبد بگذارد. چیزی که میخورید بر دیگر ارگان های بدن نیز تاثیر میگذارد؛ پوست شما! هر چه بیشتر در مورد نحوه تاثیر رژیم بر بدن آموزش داده میشود ، به طور واضحی نشان داده شده که آنچه که شما مصرف میکنید بر سلامت و پیری پوست شما اثر دارد. در این مقاله ما در مورد مواد غذایی صحبت میکنیم که سبب سالم و شاداب ماندن پوست شما میشوند.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Nasser Dehghani

مغزها؛ برای سلامتی بیشتر ...

مغزها برای شما بسیار مفید هستند. اگرچه انها چربی بالایی داشته اما در بیشتر اوقات حاوی چربی های سالم هستند. همچنین منبع خوبی برای فیبر و پروتئین نیز هستند. مطالعات بسیار زیادنشان داده اند که مغزها دارای خواص زیادی برای سلامتی به خصوص کاهش خطر بیماری قلبی ؛ می باشند.

 "برای ورود به کانال تلگرام کلیک کنید"

"به ادامه مطلب مراجعه کنید"

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Nasser Dehghani

نیاسین؛ سومین عضو از گروه B !

نیاسین که تحت عنوان ویتامین B3 نیز عنوان میشود یک ریزمغذی مهم است. در حقیقت هر قسمت از بدن برای عملکرد خود به این ویتامین نیاز دارد. به عنوان مکمل؛ نیاسین ممکن است سبب کاهش کلسترول، آزاد سازی رگ ها و افزایش عملکرد ذهنی در میان دیگر فواید شود. اگرچه این ویتامین اگر به مدت طولانی و زیاد مصرف شود ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد.

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید:


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Nasser Dehghani

کبد چرب ، پنهان اما موذی !

بیماری کبد چرب در حال رشد در گوشه های مختلف جهان است به نحوی که بر 25 % جمعیت جهان تاثیر میگذارد. کبد چرب با چاقی ، دیابت نوع 2 و دیگر بیماری های ناشی از مقاومت به انسولین، مرتبط است. به علاوه، اگر کبد چرب تشخیص داده نشود و درمان نشود ممکن است سبب مشکلات جدی تر کبد و دیگر مشکلات سلامتی میشود.

 به ادامه مطلب مراجعه کنید:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Nasser Dehghani

ایدز و تغذیه ! راهی خوب برای بهتر زیستن...

اگر شما HIV مثبت هستید؛ باید توجه ویژه ای به تغذیه و HIV داشته باشید. این به این دلیل است که شما در معرض تغییرات زیادی چه ناشی از دارو ها و چه ناشی از خود بیماری قرار میگیرید. برای مثال ممکن است شما یک کاهش وزن شدید ، عفونت یا اسهال را تجربه کنید. یک تغییر رایج دیگر لیپودیستروفی ( سندروم توزیع چربی ) میباشد که سبب تغییر شکل بدن و افزایش سطح کلسترول بدن میشود. ایجاد یک سری تغییرات در رژیم غذایی میتواند سطح سلامت شما و احساس سلامتی را در شما بهبود بخشد. در این جا چند نکته اساسی وجود دارد که ممکن است کمک کننده باشد:


به ادامه مطلب مراجعه کنید:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Nasser Dehghani

فیبر؛ مغذی غیر مغذی !

فیبر بر جنبه های مختلف سلامتی تاثیر میگذارد، از باکتری های روده تا کاهش وزن و اغلب به عنوان بخش اساسی از یک رژیم غذایی سالم به شمار میود. اغلب مردم یک ذهنیت پایه از فیبر داشته و تمامی انواع آن را به یک چشم ن/اه میکنند. حقیقت این است که تمامی انواع فیبر ها برابر نیستند.بعضی ها بسیار سودمند بوده و بعضی ها ممکن است مشکلات گوارشی برای فرد ایجاد کنند. این مبحث تمامی جزئیات را در مورد فیبر بیان میکند.

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید :

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Nasser Dehghani